5. Особистий бренд. Імідж

 

 


Після вивчення теми студенти повинні:

- знати особливості формування особистого бренду;

- вміти формувати свій імідж;

Завдання 1. Ознайомитися з теоретичним матеріалом 

Будь-яка сфера людської діяльності: торгівля, готельно-ресторанний бізнес, будівництво, мода – жодна галузь не стоїть на місці, а постійно розвивається, удосконалюється. Щоб бути першим необхідно просувати свій бізнес. Тому одним з ефективних інструментів для цього є формування особистого бренду.

Розпочнемо з розуміння що ж таке “бренд”?

 Бренд – те, що говорять про вас люди, коли вас немає у кімнаті.

Особистий бренд – це коли вас рекомендують ті, хто не був вашим клієнтом.

Особистий бренд – це також чудовий спосіб заробляти гроші на іміджі.

 

Простою мовою, особистий бренд – те, що про вас говорять ті, хто не знає вас близько цю думку  малознайомих і сторонніх людей, яке вони слали виходячи з інформації про вас. Це інформаційне поле навколо вашої персони, яке диктує іншим, що їх потрібно думати про вас,вашу роботу і ваше життя.

Особистий бренд – інструмент продажів власних знань, умінь і досвіду. Інструмент, який не вимагає постійної участі, який не забирає у вас додаткові ресурси. І що ще більш важливо, він ненав’язливий.  Це нативна реклама, яка працює практично без вашої участі.

Вперше термін “особистий бренд” використав у своїй статті американський письменник та бізнес-гуру Том Пітерс. 20 років тому він написав, що кожен може, а головне повинен розкручувати бренд, щоб досягти успіху. Всі, хто хоче впливати на інших, стимулювати розвиток бізнесу, особистісний та професійний ріст, повинні стати маркетологами єдиного бренду – себе. Час та реалії бізнесу змінилися, але меседж Тома Пітерса все ще актуальний

Будь-хто може стати впізнаваним брендом, при згадці імені якого у клієнтів виникатиме цілісний позитивний образ людини, яка «зробила сама себе». Для того щоб стати брендом, людині необхідно, для початку, стати професіоналом у своїй сфері, і бути особистістю.


Що спільного в Коко Шанель, Стіва Джобса, Марка Цукенберга, Опри Вінфрі, Біла Ґейтса, Ілона Маска та Ніка Вуйчича? Вони зайняті в різних сферах, їхні джерела доходів відрізняються, тож що їх об’єднує? Вони змогли створити правильний образ, особисті бренди на базі свого досвіду та ідей, який продає краще та говорить голосніше, ніж будь-яка реклама. Сила  бренду стимулює розвиток їхнього бізнесу, виділяє ці постаті серед конкурентів та робить їх лідерами своєї галузі.

 

Мета персонального брендингу - допомогти оточенню зрозуміти вас, почути, оцінити належним чином, розгледівши унікальну особу. Потенційні клієнти мають зрозуміти, що ви не просто професіонал своєї справи, але ще і розділяєте їх життєві цінності й принципи.

Особистий бренд складається з елементів:

·       Репутація. Це ключовий момент успішного бренду. Це те, завдяки чому клієнти вам довіряють, а, отже, вірять і в якість вашого продукту або послуг, що надаються, в те, що всі ваші обіцянки будуть виконані. І чим вище віра в вашу репутацію, тим простіше вам просувати свій продукт. Хорошу репутацію дуже складно заслужити, та дуже просто втратити. Репутація вибудовується роками вашими діями, вашими перемогами і поразками, вашими висловлюваннями і особистими позиціями, вашою принциповістю і умінням йти на компроміси.

Тому якщо для вас важлива репутація, створений діловий або особистий образ, з роками знадобиться все більше зусиль, щоб уміти вчасно зупинитися і не зробити того кроку, який може коштувати усього досягнутого за життя. Миттєве бажання швидкого заробітку, зірвати деякий "кар'єрний джек-пот" просто висловитися, або зробити те, що піде в розріз із загальноприйнятими соціальними цінностями або мораллю - може коштувати занадто дорого отриманого зараз результату, який дуже швидко перетвориться на прах і приведе до публічного забуття.

·       Експертиза. Це ті знання та навички в певній сфері, які роблять вас експертом у цій галузі, чим ви і зможете в подальшому підкріпити свою фірмову марку.

·       Популярність. Це ваша затребуваність. Вам не обов’язково, щоб вас знали всі, достатньо, щоб вас добре знала ваша цільова аудиторія.

Для формування успішного особистого бренду необхідним є поєднання всіх трьох складових. Бренд потрібен всім, хто хоче привернути увагу до своєї особистості або бізнесу.

Бізнесмени найбільш потребують розвитку особистого бренду. Для них популярність в своїх колах, експертність і досвід – прямі можливості для заробітку. Якщо у вас розвинений особистий бренд, ви зможете працювати з великими інвесторами,укладати вигідні контракти, а ваші клієнти будуть знати про ваш продукт просто тому, що його зробили ви.

Фрілансери – це працівники, які залежать від того, що про них говорять інші. Особистий бренд в професійному співтоваристві дає популярність за його рамками. Плюс це прямі бонуси від колег. Самий банальний приклад: хтось не справляється з навантаженням, і коли замовник у нього запитує, «а кого б ви могли мені порадити», радять ту людину, якій довіряють. І довіра – наслідок особистого позиціонування.

Не кожному із звичайних робочих потрібен свій бренд. Він підійде тільки тим фахівцям, які або займають керівну посаду, або тим хто хоче показати себе. З першою категорією все просто. Навіть лояльні керівники залежать від того, що про них говорять. Їх  кар’єра, успіх на роботі, успіх в житті залежить від думки інших людей. З тими, хто захоче себе показати, трохи складніше. У них більше глобальне завдання: показати себе як фахівця. І за рахунок цього почати заробляти більше, рости, отримувати більш високі посади і нові знання. Будь-яка робота в колективі теж базується на особистому бренді. Якщо на роботі про вас думають, що ви хороший фахівець і з вами приємно працювати, ви завжди зможете заробляти більше тільки через це. А якщо про вас думають в негативному ключу,то з високою частою ймовірності у вас не буду шансів отримувати більше.

Плюси особистого бренду:

Особистий бренд – це робота на перспективу. Якщо грамотно працювати з персональним брендом, то вийде так, що навіть якщо ви в один момент зупинитеся або знизите оберти, всі будуть знати як фахівця. Особистий бренд дозволяє формувати навколо себе правильне оточення. Чим вище ви рухаєтеся по кар’єрних і соціальних сходах, тим більше змінюється ваше оточення. І приватне просування дозволяє бути завжди на щабель вище від тих. Хто не має свого бренду. І за рахунок цього навколо будуть люди, які знають і вміють більше, не кажучи вже про цінності і заву мотивацію.

Особистий бренд дозволяє виділятися. В Україні це помітно. Ви  не просто черговий бізнесмен, фрілансер або найманий працівник. У вас є ім’я, про  вас говорять, і за вашими плечима є історія.

Особистий бренд викликає асоціації. Побудова особистого бренду принесе величезну користь будь-кому, хто взаємодіє з людьми і продає товари чи послуги.


Мінуси.  Особистому бренду легко нашкодити. І чим публічніша людина,тим ретельніше їх треба підбирати слова. Необережні слова і вчинки призводять до того, що громадська думка може змінитися,  виправити це буд складно.

Особистий бренд може піддаватися впливу ззовні. Це наслідок першого недоліку. Не тільки ваші вчинки можуть нашкодити, а й чужі слова про вас. Саме тому потрібно уважно відстежувати негатив і реагувати на нього максимально правильно.  Постійна публічність і пильна увага. На локальному рівні та в середині однієї ніші це не так помітно. Але коли людина виходить за ці рамки, не неї відразу ж звертають увагу тисячі людей. І не для кожного це проходить безболісно, досить подивитися на сучасних блогерів. Але перш ніж почати просувати свій бренд, вам потрібно детально продумати, який саме свій образ і імідж ви хочете сформувати серед оточуючих. Які асоціації викликатиме ваше ім’я? У якій області ви плануєте стати експертом?

Для формування іміджу необхідно:

·  Вибрати цільову аудиторію, нішу та певну сферу інтересів.

·Проаналізувати конкурентів, актуальні тренди та успішні бренди.

·Створити стратегію просування особистого бренду.

Як тільки ви сформуєте імідж і визначитеся, в якій сфері будете прагнути стати експертом, ви можете починати просувати свій бренд. 

Для збільшення своєї популярності фахівці рекомендують:

·            Створити свій особистий сайт;

·            Проявити активність у соцмережах;

·            Вести свій канал;

·            Виступати  на форумах і конференціях;

·            Писати  статті в ЗМІ;

·            Писати  книги.

  • Експертні коментарі
  • Авторські колонки та блоги

    

Інструментів багато, а як же все встигнути?  Варто концентруватися на тому, що виходить найкраще, згідно з принципом Парето: 20% зусиль приносять 80% результату.

 

Як створити особистий бренд.

1.   Почати думати про себе, як про бренд. Визначити сильні та слабкі сторони, в якій області можна продемонструвати експертність, як можна розвиватися. Але не можна забувати про те, що людина – це людина, а продукт – це продукт.

2.  Стежити за тим, що про вас пишуть. Особистий бренд – це те те, що ви намагаєтеся сформувати навколо себе. Це те, що про вас думають, говорять і пишуть. Контролюйте всю інформацію про ва,реагуйте на неї.

3.  Створіть майданчик для збору трафіку. Це може бути особистий сайт, блог або соцмережа. Краще їх комбінувати, але на початковому етапі вистачить чогось одного.

4.  Створити історію навколо бренду. Люди люблять історії. Історії успіхів через історії невдач. Вам потрібно придумати, як можна обіграти ваш життєвий шлях,і зробити з нього своєрідну «казку».

 

Як просувати особистий бренд з нуля

 1.   Збираємо багато експертних знань. Подивіться на тих, хто в ТОПі по вашій спеціальності. Це просто. Їх згадують всюди. У них є свої сайти, блоги, канали, інтерв’ю, а можливо навіть якісь курси. Ваша завдання – зібрати весь корисний контент, практичні знання, до якого зможете дотягнутися.

2.   Використовуємо ці знання в роботі і збираємо приклади. Тепер ваша завдання – почати працювати з урахуванням всіх отриманих знань. Знайти повноцінну стратегію, за якою ви зможете працювати у своїй ніші. Це обґрунтований  план дій для вашої роботи усіма «навіщо», «коли» і «чому».

3. На основі своїх знань починаємо допомагати іншим фахівцям. Тут починається знайомство з вашим професійним співтовариством. Можна комусь допомогти, пояснити, показати на своєму прикладі. Пояснюйте на пальцях, як зрозуміли самі.

4. Розвиток особистого бренду. Це пряма робота над брендом. Потрібно створювати матеріали і показувати свою експертність. Матеріали повинні бути корисними. Ваше завдання зачепити потенційних клієнтів і колег. Якщо ви все зробили правильно, то на цьому етапі починаєте величезними темпами набирати популярність.  Вас цитують, ваші підходи переймаються.

5.  Бренд працює на вас. Після того як ви провели роботу над брендом, він повинен почати працювати на вас.

6. Ви чудові. Можна знижувати кількість матеріалу, можна експериментувати з його якістю і міркувати про більш загальні речі.   

 Процес побудови особистого бренду з нуля дуже довгий. Він може затягнутися на роки. Але тільки системний підхід дає результати.


 
Універсальним майданчиком для просування особистого бренду є соціальні мережі: Facebook, Іnstagram, YouTube тощо. Соціальні мережі - невід'ємна частина сучасних людей.

 

Через соціальні мережі Ви отримуєте можливість довести своїм колегам, знайомим або просто незнайомим людям свою цінність, як особистості, як професіонала і як потенційного партнера у бізнесі або в окремо взятому питанні. Необхідно вчитися достукатися у своїх постах і темах до глибинного - до почуттів і емоцій. Люди забудуть, що ви говорили, забудуть, що ви робили, але ніколи не забудуть, що ви змусили їх відчувати. Правильно побудований особистий бренд - це не просто якість, а ще і життєві образи, віяння і навіть мода.

 

Важливою порадою для кожного, хто переймається власним брендом, буде наступне:

Вважливу роль у Facebook відіграє поєднання текстового, фото-і відео контенту. Просування бреду на Facebook більше орієнтоване на створення особистого бренду через експертний контент. Він дозволяє зайняти вигіднішу позицію в очах замовників, партерів, клієнтів. Facebook надає ідеальну можливість моніторити, що про вас написано. Це робиться через перегляд згадок. Дуже простий, але ефективний інструмент.

Якщо Ви зареєстровані у мережі Facebook - то варто дотримуватися певної стратегії, не змішувати бізнес та особисте. Тобто, не варто постити фото келиху на заході сонця після посилання на свою статтю у професійному виданні.  І не варто забувати про те,що якщо хтось вас ре постить, покажіть, що його помітили. Простого лайка на запис і аватарку буде досить.


Особистий бренд в Instagram
кардинально відрізняється від Facebook. В першу чергу тут все вирішує фото контент, і тільки в другу – текстовий. Просування особистого бренду відбувається через особисту сторінку. Вам потрібно за допомогою фотографій, історій і коментарів створити видимість гарного життя і підтверджувати свій рівень експертності.  
Основна ідея просування особистого бренду і Instagram – зробити так, щоб ваші фотографії були кадрами з кіноплівки життя мрії.

Саме для цього створюється «ілюзія динаміки». Коли людина робить одну фото сесію, обробляє все і викладає в потрібній послідовності. Щоб люди думали, що вона живе так постійно. Хоча на справді, може бути. Що це було один раз, а весь інший час ця персона  харчується чим попало і шукає, у кого б позичити гроші, щоб оплати  наступну фото сесію.  Instagram - найкраще підходить для fashion індустрії, сфери краси, тобто тих сфер, де візуальна частина домінує над іншими складовими.

 

Щодо Twitter - це особливо гарний інструмент аби наводити швидкі короткі “апдейти”. Приклад: адвокат великого клієнта доречно використовував би твіттер для блокування неправдивих новин та коментарів медіа завдяки оперативному оприлюдненню достовірних відомостей по справі “з перших уст”.

Окрема ремарка: У професіоналів часто буває два акаунти - професійний та персональний аби дотримуватися конкретної стратегії їх ведення.

 

Тому варто знати, що деякі речі не потрібно робити в соціальних мережах, а саме:

1.Не виставляти все на показ. До того як в життя людей міцно увійшов Інтернет, вони вели рукописні особисті щоденники. У них писали дуже особисті речі, вони були не для загального огляду.

Акаунт в соціальній мережі – це теж щоденник, але в електронному вигляді. Можливості Інтернету відкривають великій аудиторії доступ до вашої особистої інформації.

2. Не придумувати захоплень, яких немає. Якщо людина вирішила створити тематичний акаунт (виховання дітей, кулінарія, вирощування квітів і т. д.), то вона  має орієнтувати у даних питаннях, а також бути готовою до  спілкування зі своїми підписниками.

3. Не змушувати себе вести акант. Якщо хтось піддався загальній моді на ведення акаунтів в різних соцмережах, але не цікавиться цим насправді, скоро настане розчарування. Тоді не потрібно змушувати себе "бути як всі" і підтримувати сторінку на заданому рівні.

4. Не більше ніж сайт для спілкування. У всіх рано чи пізно змінюються інтереси, і це варто приймати як належне. Соціальні мережі - це всього лише форум, тільки більш масштабний. Відвідуючи форум, люди спілкуються на певну тему і якщо вона вичерпана, подальший інтерес до обговорення втрачається, не варто чіплятися за нав'язані рамки і продовжувати проводити час там, де стало нудно.

 


Щоб вас було цікаво читати у соціальних мереж, використайте наступні поради:

1.   Розповідайте про себе. Поставте собі за мету один раз на тиждень публікувати фото з командою та розповідати про цілі чи завдання, складнощі, які виникають, та як ви з ними справляєтеся. Будьте відвертими зі своїми читачами/підписниками. Розповідайте не тільки хороші новини, але й про свої маленькі невдачі.  Ідеї контенту: Фото команди, відео з івенту, інфографіка з результатами роботи, мем про одного з працівників тощо.

2.   Діліться знаннями. Люди давно звикли, що в соціальних мережах відбувається не лише спілкування з друзями. Тепер за 15 хвилин, наприклад, у Facebook можна пройти курс із копірайтингу чи дізнатися про ефективні комунікації. Тому потіште своїх читачів корисностями.  Ідеї контенту: Підбірки з ресурсами, поради експертів, розповіді про дієві кейси.

3.  Історії. Персоналізовані історії завжди чіпляють. Є проблема чи певний виклик? Розкрийте цю непросту тему за допомогою історії, яка сталася з реальною людиною. Крім того, намагайтеся навіть негатив подавати через позитив.

4. Інфопривід. Не знаєте про що розповісти? Придумайте інфопривід і сміливо робіть контент по цій теміІдеї контенту:  Щопонеділка розповідайте один факт про вашу організацію. Або кожної суботи інформуйте свою аудиторію про топ-3 події, що відбулися.

          
  

Розвиток особистого бренду – робота кропітка, яка вимагає знань не тільки команди, яка над ним працює, але і самої людини. Для того щоб розуміти основи, перейняти досвід вже пройшли відомих особистостей і не робити смішних помилок, рекомендують прочитати бестселери, що розкривають основні нюанси роботи.

Ось деякі з них:

1.     «Війни брендів. 10 правил створення непереможної торгової марки». Автор - Девід Д'алессандро. 

2.     «Зроби себе сам» автор Тіна Сілінг. 

3.     « Номер 1», автор Ігор Манн. 

4.     «Перетвори себе в бренд! 50 перевірених способів перестати бути посередністю». Автор Том Пітерс. 

5.     «Автентичний персональний бренд. Продай себе, коли нікого не купують» Автори Х'юберт і Рамперсад

Прочитавши ці книги, можна дізнатися багато цікавого не тільки про бренд, але і про особистісний розвиток та бізнес-стратегії в цілому, отримати знання від людей, які багато чого досягли і діляться своїм досвідом з іншими.

 

У світі, де соціальні мережі та Інтернет мають великий вплив на людей, створення особистого бренду стало простіше та дешевше. Правильний імідж підвищує впізнаваність та значущість бізнесу, допомагає завойовувати довіру клієнтів, заводити зв’язки, корисні для просування проєкту.

Особистий бренд- те,що про вас говорять, поки вас немає поруч. А ще це відмінний інструмент для продажу своїх знань, навичок і досвіду. Якщо ви розваваєте свій бренд, то зможете заробляти набагато більше. Зараз такий час, коли конкретний фахівець цінується більше, ніж те, що він може дати. І цим потрібно користуватися.

Розробка персонального брендингу може здатися складним завданням, якщо не знати, яка від того користь, з чого варто почати та які інструменти використовувати.


Завдання 2. Тест “Оцініть свій імідж” (за Дж. Ягером)

Відзначте відповіді, які найбільш точно характеризують вас.

1. Коли треба бути пунктуальним, я роблю все вчасно:

а) завжди;

б) як правило;

в) рідко.

2. Моя посада потребує одягатися:

а) так, як я одягаюсь;

б) більш строго, ніж я одягаюсь;

в) не знаю як.

3. Я відповідаю на листи:

а) відразу;

б) протягом тижня;

в) не завжди.

4. Мій почерк:

а) розбірливий;

б) не досить розбірливий;

в) нерозбірливий.

5. Вибираючи окуляри, я враховую:

а) який вигляд вони мають і як корегують зір;

б) лише як корегують зір;

в) ніколи не замислювався над цим.

 6. Я відвідую перукарню:

а) у разі потреби;

б) раз на місяць;

в) рідко.

7. Про свій імідж я думаю:

а) кожного дня;

б) рідко;

в) ніколи.

8. На моєму останньому місці роботи керівник сказав, що мій імідж:

а) бездоганний;

б) пересічний;

в) треба виправляти.

9. На думку інших, я чесний:

а) завжди;

б) як правило;

в) у побуті, а не у справах.

10. Коли під час ділового обіду моя зачіска розтріпалася, я:

а) поправлю її в туалетній кімнаті;

б) залишу як є;

в) не зверну уваги.

Якщо переважають відповіді:

варіанта (а) - Ви знаєте, як формувати свій імідж і розумієте його важливість для обраної діяльності;

варіанта (б) - вказують на необхідність додаткових заходів щодо поліпшення іміджу;

варіанта (в) - Ви не надаєте достатньої уваги своєму іміджу.

 

Завдання 3. Група допомагає кожному знайти відповіді на наступні питання:

1. Попросіть одногрупника відповісти на запитання про особливості вашого зовнішнього вигляду: манери одягатися, ходи, улюблених поз, жестикуляції, звучання голосу, виразу обличчя, погляду, усмішки. Цікаво було б дізнатися, чи викликає якісь асоціації ваш образ із кольором, запахом, формою, рухом, рослиною, твариною, предметом. Якого літературного або кіногероя ви йому нагадуєте?

2.       У чому своєрідність вашого образу? Наскільки він прийнятний у діловій сфері?

3.       Подумайте, що потрібно зробити, щоб ваш імідж сприяв успіху в діловій сфері:

а) як поліпшити зовнішнє враження;

б) яких ділових якостей потрібно набути, які удосконалювати, від яких недоліків характеру необхідно позбавитися.

 Завдання 4. Підготувати презентацію на тему: "Гардероб сучаного хлоця (дівчини) 2021 року"

   Завдання 5. Підготувати виступ на одну з тем:

  1.  Сутність та основні характеристики іміджу ділової людини.
  2. Моделі ділової поведінки та критерії їх використання.
  3. Зовнішність як елемент іміджу.
  4. Визначальні риси зовнішності ділової жінки.
  5. Діловий стиль чоловіка.
  6. Корпоративний імідж.



Завдання 6. Виготовити власну візитівку.

Завдання 7. Дослідити: як формується особистий бренд на прикладі окремої особи  у соціальних мережах  

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вступ