Після вивчення теми студенти повинні:
- знати що таке ЕІ, як його тренувати;
- навчитися володіти емоціями
Завдання 1. Ознайомитися з теоретичним матеріалом.
Щоб порозумітися, недостатньо говорити однією мовою. Недостатньо розуміти значення слів, які використовують співрозмовники. Багато інформації залишається поза словами: у діях, жестах, міміці, емоціях. Те, як емоції впливають на спілкування і життя, ретельно досліджують із кінця минулого століття. Вміння правильно розуміти і використовувати емоції у повсякденні науковці називають "емоційним інтелектом".
ЩО ТАКЕ ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ?
Емоційний інтелект — це вміння дати раду своїм і чужим емоціям: точно зрозуміти, оцінити і виразити їх.
Дослідники Джон Мейер та Пітер
Селоувей, які наприкінці 20-го століття вперше описали це поняття,
називають чотири напрямки емоційного інтелекту:
– як ми
оцінюємо та виражаємо емоції;
– що про
них знаємо;
– як ними
керуємо;
– як на
їх основі приймаємо рішення.
Уявіть: співрозмовниця усміхається у відповідь на ваші
репліки, а ви собі вирішуєте, що її усмішка – глузлива і що вона з вас кепкує.
Насправді ж, людина радіє від ваших слів, або
усміхається, бо ввічлива, або ще з десяти інших причин.
Однак у певний момент ви неправильно оцінили емоцію,
і, як наслідок, додумали про людину і її наміри те, чого вона не мала на увазі.
Розвинений емоційний інтелект – це саме те, що
дозволяє більш-менш точно оцінити емоції інших людей і рятує від подібних
непорозумінь.
Зворотна сторона медалі – це потреба точно виразити
власні емоції. Якщо ви хотіли засвідчити комусь своє схвалення, а вийшло більше
схоже на заздрість, наслідки спілкування можуть бути неочікувані.
Висловлювати
емоції так, щоб це відповідало початковому задуму, – один із виявів емоційного
інтелекту.
Друга складова емоційного інтелекту – це знання про емоції. Йдеться не про те, щоби
знати їхні назви, типи чи класифікації.
Це про ширший культурний і
суспільний контекст: чи знаємо ми, що саме в нашому
середовищі спричиняє певні емоції.
Одні й ті самі дії і слова в
різних суспільствах або й менших групах можуть викликати абсолютно різні
емоції.
Візьміть будь-яку провокаційну
тезу і виголосіть її перед різними людьми: наприклад, скажіть, що в Україні
потрібно узаконити одностатеві шлюби спершу праворадикально налаштованим людям
або апологетам "традиційних цінностей", а потім – захисникам прав
ЛГБТ-спільноти.
Як гадаєте, ефект буде різний?
А емоції?
Можливо, навіть протилежні:
від обурення до схвалення.
Інший приклад – дипломати,
які, від’їжджаючи до різних країн, ретельно вивчають місцеві культурні
контексти, бо те, що українцям видається нормальним і не викликає особливих
емоцій, представників іншої національності може збентежити, або й образити.
Вгадати чи відчути такі речі
неможливо, про них потрібно знати.
Таке знання і його
застосування на практиці є виявом емоційного інтелекту.
Третя складова – як ми здатні керувати емоціями.
Йдеться про те, щоби стримати
емоцію, не показавши її (не розгніватися, коли так хочеться), і про те, щоби
врегулювати свій стан після того, як емоції вже проявилися (заспокоїтися після
того, як розгнівалися).
Скільки часу на це потрібно? Чи легко це зробити? По-різному. Дослідники стверджують, що чим більше розвинений емоційний інтелект, тим легше людині натиснути на гальма і врегулювати свої емоції.
Так само з емоціями інших: чи
вміємо ми розвеселити сумного товариша, викликати захват, радість чи
роздратування серед співрозмовників?
Очевидно, що загального
алгоритму "як розвеселити людину" не існує і що в кожній ситуації ми
вчиняємо по-різному, але емоційний інтелект пов’язаний із тим, наскільки добре
нам це вдається.
Наприклад, одна людина
чіпляється об сходинку, а інша підхоплює її, щоб та не впала. В такому разі
одна дія (підхопити) є реакцією на іншу (падати).
Якщо друг пише вам:
"Ходімо ввечері в кіно", то ваша дія – піти в кіно – є реакцією на його
слова.
Але так само дія може бути
реакцією на чиїсь емоції. Наприклад, тато обіймає дитину, тому що та загубила
улюблену іграшку і тепер плаче. Обійняти – це дія у відповідь на емоцію.
Очевидно, що рішення, як ми
будемо діяти наступної миті, приймаються дуже швидко, і жодна людина не складає
в голові план "Що я буду робити, якщо мій співрозмовник розлютиться або
заплаче", але зчитані емоції відіграють у цьому не останню роль. Вони є
інформацією, яку потрібно аналізувати.
До речі, ще 50 років тому, не
кажучи про більш давні часи, неможливо було уявити, щоб слова
"емоція" та "інтелект" опинилися поруч в межах одного
поняття. У це було так само складно повірити, як і свого часу в те, що Земля
обертається навколо Сонця, а не навпаки.
Емоції та інтелект протиставлялися
одне одному. Вважалося, що емоції заважають приймати "раціональні",
"розумні" рішення.
Тільки у другій половині 20-го
століття соціальні психологи поглянули на це по-іншому. Вони припустили, що в
процесі еволюції емоції допомагали людині пристосуватися до різних середовищ і
обставин і були напряму пов’язані із виживанням людини як виду.
Запанувала думка, що розум та
емоції протиставляти непотрібно, і що останні не перешкоджають людині мислити,
а навпаки, – допомагають.
ЧОМУ ДОБРЕ МАТИ
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ
Емоційний інтелект багато
досліджують з прикладної точки зору, щоб дізнатися, як він пов’язаний із
різними сферами життя, з роботою, з лідерством, зі щастям, зі щоденними
звичками.
Чим відрізняється життя людини, чий емоційний інтелект розвинений більше, ніж у інших? Наприклад, австралійські дослідники Емі Чан та Пітер Капуті виявили залежність між емоційним інтелектом (ЕІ) та задоволеністю життям: чим вищий у людини емоційний інтелект, тим більше вона задоволена власним життям.
Так само і задоволеність
шлюбом: вона на 26% залежить саме від рівня емоційного інтелекту.
Також емоційний інтелект
пов’язаний із задоволеністю роботою. Дослідники Сатья Кумар і Відья
Ієр з Індії опитали працівників освітніх
закладів і виявили, що чим вищий рівень емоційного інтелекту, тим більше
працівники задоволені своєю роботою.
Цікаво, що такий зв’язок ще
сильніший для викладачів, порівняно з іншими працівниками освітніх закладів. Це
пояснюють тим, що викладацька робота передбачає постійне спілкування з людьми,
а де люди, – там і емоції.
Пригадайте або уявіть: перша
пара в коледжі, 08.30 ранку, більшість студентів не приходить вчасно,
викладач не встиг купити кави, присутні на занятті не готові дискутувати про
Платона й Арістотеля. Викладач не виспався, дратується, розчаровується,
злиться.
Остання надія на емоційний
інтелект: чим більше він розвинений, тим простіше викладачеві зрозуміти,
оцінити і врегулювати свої емоції, зберегти спокій і конструктивний діалог зі
студентами.
Від емоційного інтелекту
залежить, наскільки людина здатна бути емпатичною, тобто уявляти себе на місці
іншого і розуміти, як інший почувається.
Окрім того, ЕІ пов’язаний із
тим, наскільки ми схильні співпрацювати в команді. Командні гравці – це здебільшого
люди з високим рівнем емоційного інтелекту.
Американські дослідники Марк
Бреккет і Джон Мейєр з’ясували, що чим
нижчий рівень ЕІ, тим більше люди споживають алкоголь і наркотичні речовини.
Водночас, люди з нижчим рівнем
емоційного інтелекту почуваються більш самотніми. Почуття самотності залежить
від емоційного інтелекту на 24%.
Однак слід розуміти, що все
написане вище стосується статистичних показників, які враховують відповіді
великої кількості людей і базуються на імовірностях. Тому якщо ви раптом
почуваєтеся самотніми і не зовсім задоволені своєю роботою, це не означає, що
ваш емоційний інтелект низький. Причини можуть бути зовсім інші.
Не всі люди з високим
емоційним інтелектом люблять працювати в команді, як і не всі серед них
задоволені своїм життям. Пояснень для кожного окремо явища є завжди більше, ніж
одне.
Але тенденції щодо емоційного
інтелекту справді виглядають так.
ЯК РОЗВИВАТИ ЕІ
Хороша новина полягає в тому,
що емоційний інтелект можна розвивати протягом життя. Він не є сталою ознакою,
і немає вікової межі, після якої запізно братися до вдосконалення.
Яким чином це можливо робити?
По-перше, варто бути спостережливими щодо емоцій. Спробуйте якийсь час цілеспрямовано звертати на них увагу. Відчуваєте здивування, – загальмуйте на секунду і скажіть про себе: "Я зараз дивуюся", злитеся, – помітьте цю злість.
Так само звертайте увагу на
те, що спричинює емоції: у відповідь на які слова чи дії ви здивувалися, що саме
вас розізлило.
Подібне і з емоціями інших:
бачите, як хтось хвилюється, промовте собі в голові: "Ця людина
хвилюється".
На перший погляд, звучить
безглуздо. Але саме такі вправи привчають помічати емоції. Це важливо, тому що
допоки щось не є помічене, воно ніби то і не існує.
По-друге, якщо вам здається, що ви не завжди чітко виражаєте свої емоції,
просіть про фідбек тих, із ким спілкуєтеся і кому довіряєте.
Попросіть співрозмовника
відволіктись від розмови і поділитися враженнями: які емоції він щойно побачив
із вашого боку.
Вам здається, що ви були
привітні. Чи згоден із цим співрозмовник? Якщо не згоден, то чому? Як, на його
думку, могла би виглядати привітність?
Таку вправу складно
повторювати часто, але вона дозволяє дізнатися багато цікавого про те, як
інколи ваше уявлення про свої емоції відрізняється від сприйняття інших, і
навчитися більш точно їх виражати.
По-третє, якщо ви не впевнені, чи правильно розумієте емоції інших, питайте
прямо. Це не завжди доречно і можливо, але якщо почуваєтеся з людьми комфортно,
робіть це частіше.
Дайте людині шанс пояснити
свої емоції самій. Не додумуйте, що означає чиясь усмішка чи підняті догори
брови.
Скажіть людині: "Мені
здається, ти дратуєшся. Я права?". Цілком можливо, що у відповідь почуєте:
"Ні".
Або й узагалі кажіть, що не
розумієте, які емоції виражає людина, і просіть розповісти. А тоді порівнюйте
із власним сприйняттям.
Питати інших про їхні емоції
також дуже корисно, якщо вони походять із незнайомих і відмінних середовищ,
наприклад, інших країн.
По-четверте, пам’ятайте, що емоції найбільш інтенсивно задіяні тоді, коли ми
спілкуємося з іншими. Тому, щоб розвивати емоційний інтелект, спілкуйтеся
якомога більше, не уникайте розмов, зустрічей і людей.
Тут діє принцип переходу
кількості в якість: чим більше емоцій мусите "обробити", тим легше і
краще робитимете це згодом.
І по-п’яте,
позбувайтеся табу на емоції. Хоча вище йшлося про те, що емоції потрібно вміти
регулювати, це не те саме, що уникати їх зовсім.
У суспільстві існують
стереотипи про те, що, наприклад, чоловіки не можуть показувати
сентиментальність чи вразливість, не плачуть привселюдно.
Такі стереотипи можуть
проявлятися і для інших категорій людей, наприклад, керівниця фірми може
вважати, що їй не личить проявляти перед підлеглими розчулення.
Однак відмовляти собі в
емоціях тільки через те, що ти чоловік, директорка чи президент – не найкраща
ідея.
Уявіть, що перед вами
комп’ютерний текстовий документ. Текст чи зображення в документі – це дані.
Але, окрім того, існують також метадані – дані, які не пов’язані зі змістом
документу, а лише розказують про нього: хто і коли його створив, в який папці
він лежить, яка дата останніх внесених змін.
Часто метадані і зміст
документу є рівноцінно важливими, а інколи метадані виявляються навіть
важливішими. Вони роблять картину повною і дозволяють дізнатися про контекст
документу: розкрити секрети, зрозуміти більше.
Емоції – як метадані. Їх самих
недостатньо, щоб зрозуміти, що відбувається, але і без них це розуміння часто
не може бути вичерпним.
Емоційний інтелект у такому
разі – це вміння працювати з метаданими: знати, що вони існують, вміти їх
знайти, прочитати, за потреби виправити і зробити з того висновки.
Що дає людині розвинений емоційний інтелект?
Емоційний інтелект – це поняття, яке вражає нас своєю одночасною
простотою та глибиною. Його дієвість та вплив можна зрозуміти, поглянувши на
такі сфери життя:
– Школа чи робота:
розвинений емоційний інтелект допомагає
прокладати курс через складності соціального життя у школі чи на робочому
місці, бути лідером та надихати інших, а також розвивати професійну кар’єру.
– Фізичне здоров’я:
нездатність керувати емоціями часто свідчить про нездатність керувати стресом,
що може призвести до серйозних проблем зі здоров’ям. Неконтрольований стрес
сприяє підвищенню кров’яного тиску, пригнічує імунну систему, підвищує ризик
серцевого нападу та інсульту, сприяє розвитку безпліддя та прискорює процеси
старіння. А розвинений емоційний інтелект допомагає
значно знижувати рівень стресу.
– Ментальне здоров’я:
неконтрольовані емоції та стрес
роблять людину уразливою перед тривожністю та депресією. Здатність розуміти,
сприймати та керувати емоціями захищає вас від ризику самотності та ізоляції.
– Взаємовідносини:
Розуміючи власні емоції та вміючи їх
контролювати людина здатна краще виражати свої почуття та розуміти як
почуваються інші люди. Завдяки цьому спілкування стає більш ефективним, а
стосунки як на роботі так і в особистому житті – сильнішими.
Те, що емоційний
інтелект стосується таких важливих сторін життя людини доводить
його цінність та необхідність його розвитку.
16 простих вправ для розвитку ЕІ
Самоусвідомлення
1.
Чому ви робите те, що робите?
Свідомо
стежте за тим, що ви робите, і починайте запитувати себе, чому і з якою метою ви
це робите. Це для вас? Для когось іншого? Складіть список всього, що ви робите за
день, і обґрунтуйте кожну дію. Це допоможе вам визначити пріоритети та зосереджуватись
на дійсно важливих речах.
2.
Сповідуйте власні цінності
Ви
могли помітити, що робите речі з причин, непритаманних вам. Часто це займає більшу
частину вашого часу. І закономірно, що щось може не вдатися, бо знаходиться поза
межами ваших переконань. Проаналізуйте власні цінності та глибокі переконання, які
з них ви змушені ігнорувати останнім часом? Чому так трапляється?
3.
Розмірковуйте, як ви почуваєтесь в конкретний момент
Така
вправа вимагає часу, який ми не завжди готові виділити на себе. Ми практично ніколи
цього не робимо. Зосередьтесь і опишіть найсильнішу емоцію, яка вами зараз оволоділа
(чи ту, яка найсильнішою була сьогодні). Вищий рівень складності – опишіть емоцію
за допомогою метафори.
4.
Складайте списки
Заведіть
щоденник, у якому будете розписувати свої емоції щоденно увечері. Що ви відчували
протягом дня? Що спровокувало появу таких емоцій? Після того, як ви перерахували
всі емоції, починайте їх порівнювати та аналізувати. Яке співвідношення позитивних
та негативних емоцій? Які емоції домінують, що їх викликає? Ця вправа дозволить
з’ясувати походження емоцій та працювати над зменшенням впливу подразників, які
їх провокують.
Самоконтроль
5.
Дихайте
Це
важливо, бо у щоденному житті ми інколи просто забуваємо дихати на повні груди.
Особливо, коли перебуваємо у стресовому стані. В цей момент важливо зупинитися,
закрити очі та спокійно подихати декілька хвилин. Це дозволить вам контролювати
себе та не реагувати надто різко.
6.
Рахуйте до 10
Ви
знаєте про цю вправу. Вона дійсно працює. Зробіть повільний вдих, коли ви у стресовій
ситуації. І під час видиху говоріть – 1, 2, 3 і так до 10 на видиху. Ще одна хитрість
тут - випити ковток води перед тим, як виконувати вправу.
7.
Рефрейм
Кожна
людина сприймає речі по-різному. Те, що для мене добре чи погано, вами сприйметься
інакше. Зміна наших точок зору, особливо у стресовій ситуації, може бути потужним
інструментом для управління своїми емоціями в даний момент.
Існує два різних типи рефреймів, які ви можете робити в таких ситуаціях:
• Контекстна рамка: запитайте себе, в якій
іншій ситуації ця подія чи поведінка були б позитивними.
• Змістовий рефрейм: запитайте себе, який може бути ще один позитивний сенс цієї ситуації. Наприклад, ви щойно пропустили автобус, які плюси?
Ідея
тут полягає в тому, що ваш розум має вибір, як сприймати реальність, і ви можете
навчити кращий для вас.
8.
Знайдіть час на вирішення проблеми
Постійна
зайнятість, переповнений список термінових завдань – і ми вкрай рідко витрачаємо
час, насправді роздумуючи над речами, які робимо. Простий спосіб зробити це - присвятити
15 хвилин на день, так, лише 15 хвилин, збережіть їх у своєму календарі і просто
пройдіться, щоб подумати і подумати. Це воно.
Соціалізація
9.
Живіть моментом
Ми
не вміємо цього! Ми намагаємось постійно у нас постійно занадто багато завдань та
бажання контролювати все.
Список
прикладів:
• Перебуваючи на зустрічі, будьте лише на
цій зустрічі: спостерігайте за людьми, слухайте, що вони говорять, закрийте пошту,
припиніть робити сто інших справ.
• Під час їжі просто їжте, не відповідайте
на електронні листи та не спілкуйтесь в соцмережах. Якщо ви обідаєте з кимось, то,
безумовно, спілкуйтесь. Але перестаньте перевіряти телефон.
• У будь-якій ситуації просто будьте присутні, не думайте про минуле чи майбутнє, повністю переживайте те, що відбувається зараз.
10.
Будьте уважні до людей, які поряд
Ми
настільки застрягли у власних світах, що не помічаємо того, що відбувається навколо
нас. Тож, коли ви знаходитесь в офісі, спостерігайте за поведінкою навколо вас:
коли люди ходять і йдуть розмовляти з іншими і з ким вони спілкуються; які їх настрої,
о робиться на їхніх столах, який загальний настрій? Робіть це один раз на день протягом
15 хвилин. Це не переслідування, це спосіб дізнатися більше про людей, які вас оточують.
11.
Спостерігайте за людьми
Подібно
до вищезазначеного, коли ви виходите на прогулянку чи просто перебуваючи серед людей
на самоті, просто спостерігайте за їхньою взаємодією, емоціями та настроями, як
і що вони їдять чи роблять, як вони контактують між собою, їхньою мімікою, мовою
тіла тощо. Це допоможе вам розвинути навички співпереживання та як краще читати
та розуміти людей.
12.
Придумайте універсальне запитання
Всі
ми потрапляємо в незручні ситуації, коли зустрічаємо когось нового і нам доводиться
вести бесіду. На початку зустрічі це легко, але далі нерідко трапляються незручні
паузи.
Легкий
трюк, коли розмова починає відмовлятися - просто запитати "Що ти думаєш про
_____?"
Це
підштовхує іншу людину поділитися власною думкою, ймовірно, більше, ніж просто двома
словами. Намагайтесь уникати релігійних чи політичних тем, бо можуть виникати конфлікти.
Стосунки
13.
Звертайте увагу на дрібниці
Ми
часто забуваємо, що дрібниці дуже важливі, але вони часто губляться. Тому говоріть
"дякую", "будь ласка" та "вибачте", не цурайтесь цього
і не забувайте висловити подяку, це важливо для побудови взаємин з іншими. Також
частіше говоріть імена інших людей протягом дня. Я колись читав, що ім’я людини
є одним з найважливіших їх "атрибутів", і ми любимо слухати свої імена.
Приємно, так просто роби це.
14.
Висловлюйте почуття
Інколи
ми думаємо, що люди можуть читати наші думки. Насправді вони не можуть. Тому якщо
ви хочете комусь щось сказати – говоріть. Якщо ви хочете від когось щось почути
– скажіть про це. Говорять не лише слова, а й вчинки, маленькі повідомлення. Люди
запам’ятають це.
15.
Пояснюйте свої рішення
Знову
ж таки, люди не вміють читати думки. І рідко хто здатен прорахувати стратегію іншого.
Знайдіть можливість пояснити те чи інше рішення. Це мотивує йти за вами. Особливо,
це важливо, якщо ваше рішення провокує зміни, які стосуються всіх. Бажано, аби ви
сказали, які варіанти були, чому обрали той чи інший варіант, як це вплине на інших.
Це також актуально в особистому житті з вашим партнером, дітьми чи друзями.
16.
Не уникайте складних розмов
Ніхто
не любить конфронтації чи запальних дискусій, але вони неминучі, якщо ми хочемо
досягти прогресу. Існує проста формула для вирішення таких ситуацій:
• По-перше, що спільного між вами?
• Попросіть людину поділитися власною точкою
зору.
• Не переходьте в оборону відразу. Послухайте
опонента.
• Тепер допоможіть іншій людині зрозуміти
вашу сторону - опишіть ваш дискомфорт, думки, ідеї тощо.
• Знайдіть щось спільне між вами після почутого.
• Якщо ви дійшли згоди, не забувайте цю розмову, а час від часу повертайтесь, аби обговорити результати та наслідки.
Якщо все це врахувати, матимемо більш продуктивний спосіб
проведення важкої розмови. І точно більш ефективний, ніж просто слова, які будуть
сказані, але не почуті
Завдання 2. Завдання 2. Малюнковий тест:
А) Намалюйте свої емоції, які вас сьогодні переповнюють. Викладач пропонує шаблон обличчя, на якому студенти малюють свої емоції.
Б) “Прогноз погоди”. “Візьміть аркуш паперу та олівці, намалюйте малюнок, який буде відповідати вашому настрою, вашим теперішнім почуттям у вигляді погоди. Ви можете показати, що у вас зараз “погана погода” чи “штормове попередження”, а можливо, у вас на душі “світить сонце”. По завершенню – презентація, можна у вигляді прогнозу погоди (було, є і що прогнозується).
Завдання 3.“Емоційна гімнастика”.
А) Хід вправи:
· походити як …
(королева, однорічна дитина, лисиця, солдат, балерина, лев, горобець);
· посидіти як…
(бджола на квітці, вершник на коні, пасажир у «Мерседесі);
· пострибати як …
(кенгуру, кінь);
· здивуватися як …
(немовля, професор);
·
насупитись як …
(осіння хмара, розсерджений вчитель);
·
посміхнутися як …
(весняне сонце, радісна дитина, кіт на сонечку).
Б)
“Покажи, сидячи на стільці”. Студентам
пропонують, сидячи на стільці, зобразити:
- - касира на робочому місці;
- - бджолу на квітці;
- - наречену на весіллі;
- - голову екзаменаційної комісії і т. інше.
Розшифровка результатів тесту:
Якщо ви вибрали позицію номер 1, 3, 6 або 7, то це характеризує вас як
цілеспрямовану людину, яка не боїться ніяких перешкод.
Якщо ваш вибір припав на один з наступних
номерів: 2, 11, 12, 18 або 19, то ви товариська людина, котра
завжди надасть будь-яку підтримку друзям.
Вибір позиції під номером 4 визначає вас як людину зі стійкою життєвою позицією, яка
бажає домогтися всіляких успіхів без подолання труднощів.
Номер 5 –
ви часто буваєте стомлені, слабкі, у вас невеликий запас життєвих сил.
Вибір припав на позицію під номером 9 – ви весела людина, що любить
розваги.
Номер 13 або 21 – ви замкнуті, часто схильні
до внутрішніх тривог та уникаєте частого спілкування з людьми.
Номер 8 –
ви любите поринути в себе, міркувати про щось своє і занурюватися у власний
світ.
Якщо ви вибрали номер 10 або 15 –
у вас нормальна адаптація до життя, ви перебуваєте в комфортному стані.
Номер 14 –
ви падаєте в емоційну прірву і швидше за все, схильні до внутрішньої кризи.
Позицію номер 20,зазвичай, вибирають люди з завищеною самооцінкою. Ви природжений
лідер і хочете, щоб люди прислухалися саме до вас і ні до кого іншого.
Вибір припав на номер 16? Ви відчуваєте себе втомленим від необхідності підтримувати
когось, але, можливо, ви побачили на цій картинці, що номер 17 вас обіймає – в такому випадку
ви схильні розцінювати себе як людину, оточену увагою.
Завдання 5. Тест, який розповість про ваш психічний стан. Подивіться на малюнок не довше 10 секунд і
запам’ятайте, що ви побачили першим.
1. Ви побачили печеру. Вас дуже складно вивести з рівноваги. Ви спокійна людина і в усьому намагаєтеся бачити тільки хороше. Завдяки внутрішній силі і оптимізму негативні ситуації не чинять на вас тиск. До таких людей часто звертаються за допомогою чи порадою. Підтримуєте своїх близьких і ділитеся з ними позитивною енергією.
2.
Ви побачили тарілку, яка літає. Вам,
здається, що ви постійно на межі і ось-ось вибухнете. Через низький рівень
сприйнятливості до стресу у вас виникають проблеми зі здоров’ям. Можливо, ви
страждаєте від безсоння чи від нічних кошмарів.
Не потрібно постійно тримати все в собі і дратуватися з будь-якого
приводу. Це може довести вас до мігрені, блювоти та інших ускладнень.
3. Ви
побачили обличчя інопланетянина. Ви схильні знаходити проблему у всьому. Через звичку
накручувати себе ви часто схильні до стресу.
Вам варто взяти себе в руки і припинити витрачати сили на безпідставні
занепокоєння. Зіткнувшись зі складною ситуацією, спробуйте поглянути на неї з
іншого боку. Щоб було легше боротися зі стресом, не нехтуйте дихальною
гімнастикою, вона дійсно може допомогти. Зробіть глибокий вдих через ніс і
повільно видихайте ротом.
1. Прямі брови. Немає ніякого значення в які обставини вас заганяє життя. Ви вмієте вирішувати будь-які проблеми швидко і рішуче. Ви – людина, якій можна довіряти. У вас великі організаторські здібності, ви невимушено і легко можете робити кілька справ одночасно і виконувати їх з одинаковим успіхом. Це стосується, як до домашніх справ, так і справ на роботі. На професійній ниві ви, як правило, більш успішні, ніж ваші колеги. У коханні ви жагучі і рішучі. Ви завжди поруч з тією людиною, з якою дійсно хочете бути. Любов “за розрахунком” – це не для вас!
2. Брови “зі зламом”. Все, що вам доводиться робити в житті, ви завжди робите
добре. Ви доводите всі ваші справи до кінця, ніколи не залишаєте нічого
недоробленим чи незавершеним. Основне ваше кредо – завжди йти вперед. Ви – дуже
уважна, творча і впевнена в собі людина; це ті якості, які якнайкраще
характеризують вас як у приватному, так і в професійному житті. У вас є
відчуття прекрасного і, безсумнівно, ви могли б бути (або вже стали) хорошим
артистом, художником, модним дизайнером або стилістом. У коханні вам немає
рівних, ви винахідливі і непередбачувані. Людина, яка знаходиться поруч з вами
– просто щасливчик. Їй ніколи не буває з вами нудно.
3. Брови “хаткою”. Ви – власник ніжної і тонкої душі. Однак, разом з цим ви
дуже комунікабельні і товариські і вам не складає труднощів знаходити нових
друзів і бути душею компанії. У вас дуже чуйний характер і тому ви часто
переймаєтеся проблемами інших людей і завжди готові надати їм допомогу, за що
вас і цінують. Людей дивує ваша природжена чарівність і привабливість, яких ви
самі можете навіть не усвідомлювати! Ви – невиправний романтик. Від кохання ви
завжди чекаєте чогось казкового і незвичайного. І треба сказати, що найчастіше
це і отримуєте. Ваші стосунки завжди сповнені ніжності і романтизму. Єдина
умова, яку вам потрібно для повного щастя – це щоб ваш супутник дійсно щиро
цінував вашу тонку і вразливу душу.
4. Брови “врозліт”. Ви – великий індивідуаліст. Вам нецікаво доводити
навколишню вашу перевагу, ви і так добре знаєте собі ціну. Тому ви не
витрачаєте час на порожні розмови і випадкових знайомих. Ви добре бачите свою
мету і спокійно йдете до неї. Єдина людина, яка дійсно вас цікавить – це ви
самі. Іноді це призводить до деяких складнощів на роботі. Вашу незалежність
часто плутають з агресивністю і зарозумілістю, хоча насправді ви просто
прагнете бути кращим. У любовних стосунках ви такий самий егоїст, як і в житті.
Ви завжди хочете тільки найкращого. Ваше прагнення в досягненні цієї мети
просто не знає перешкод. Ваш супутник повинен бути ідеальний і має бути від вас
в повному захваті! Але найчастіше ви забуваєте або навіть не замислюєтеся про
те, що, зазвичай, від вас чекають того ж самого.
5. Брови “дугою”. Ви
відповідальна, серйозна і благородна людина. Вас також характеризує гостре
почуття справедливості і бажання “обійняти” весь світ. Ви намагаєтеся жити так,
щоб не створювати проблем навколишнім і уникаєте неприємних ситуацій. Ви дуже
терплячі і вам завжди вдається добре організовувати ваше життя і доводити
намічене до кінця. Вас дуже цінують як ваші домочадці, так і товариші по
службі. Ваші любовні стосунки – це, мабуть, ідеал, гідний усілякого
наслідування. Ви вмієте цінувати і берегти те, що у вас є. І це допомагає
вам бути щасливим!














Немає коментарів:
Дописати коментар